Τα Ζώα μας... Αργά και Γρήγορα

Monday, February 12, 2007

Ψευδοκύηση, συχνό φαινόμενο που θέλει προσοχή.

Μετά τον οίστρο του θηλυκού ζώου μας

συμβαίνουν ορμονικές αλλαγές παρόμοιες με εκείνες της εγκυμοσύνης. Τα τοιχώματα της μήτρας διογκώνονται ενώ υπάρχει πιθανότητα για ψευδοκύηση.*

Για τον ιδιοκτήτη μιας σκύλας με ψευδοκύηση τα πράγματα δεν είναι εύκολα.

Αυτό που μπορεί να κάνει όταν τα συμπτώματα είναι ήπια, είναι να παροτρύνει τη σκύλα του να παίξει και να ασκηθεί και να της πάρει (έγκαιρα) από κοντά της τα παιχνίδια για να περιοριστούν λίγο τα νευρικά συμπτώματα. Η διατροφή της πρέπει να φροντίσει να είναι φτωχή σε υδατάνθρακες και το νερό της περιορισμένο προκειμένου να μειωθεί η παραγωγή γάλακτος. Καλό είναι τέλος να της πλένει τους μαστούς για να απορροφηθεί το γάλα. Σε σοβαρότερες καταστάσεις η θεραπεία πάντα υπό την ευθύνη του κτηνιάτρου περιλαμβάνει ενέσιμες ορμόνες ή χάπια αλλά και αγωγή για την καταπολέμηση των νευρικών συμπτωμάτων.

Υπομονή: ότι και αν κάνετε αν δε χορηγηθεί στη σκύλα σας φαρμακευτική αγωγή τα συμπτώματα δε θα φύγουν τελείως παρά μόνο όταν οι ορμόνες της επανέλθουν στα φυσιολογικά επίπεδα. Το κακό είναι επίσης ότι το πρόβλημα σε ορισμένες σκύλες δεν παρουσιάζεται μόνο μια φορά, μια και υπάρχουν ζώα που παθαίνουν ψευδοκύηση σε κάθε οίστρο (και δεν το «γράφει» στο μέτωπο τους).

Η καλύτερη λύση λοιπόν για την αποφυγή όλων των παραπάνω είναι η στείρωση.

πηγή www.interpet.gr


PS. Αφορμή για αυτό το θέμα είναι το δικό μου το σκυλί. Στα καλά καθούμενα δυο περίπου μήνες μεά τον οίστρο άρχισε να κάνει περίεργα πράγματα. Ενα μπαλάκι που δεν το είχε αγγίξει ποτέ στο παρελθόν , τώρα δεν το έβγαζε απο το στόμα. Δεν έβγαινε απο το σπιτάκι της την στιγμή που για να μπει μέσα έπρεπε να της κάνουμε βουντου.Δεν έτρωγε ούτε καν τα μπισκότα που λατρεύει και επιπλέον το στήθος της μεγάλωνε και κατέβαζε γάλα. να σημειώσω απλά πως το σκυλί μου δεν έχει κλείσει ακόμα τα 2 χρόνια.
Όταν κάλεσα τον κτηνίατρο δεν χρειάστηκε να του πω πολλά κατάλαβε αμέσως τι συμβαίνει. Μου πρότεινε ως καλύτερη λύση την στείρωση την οποία και έκανα. Σε 2 με 3 μέρες επανήλθε στα φυσιολογικά της, τόσο πολύ μάλιστα που την βλέπουμε και λέμε"ένα ανεμογκάστρι θα μας σώσει" τα γράφω όλα αυτά για να καταλήξω στο εξής: το έψαξα πολύ το θέμα ψευδοκύηση κυρίως σε ξένες κτηνιατρικές σελίδες και κοινό συμπέρασμα είναι πως αν το σκυλί περνά συχνά τέτοιες ορμονικες διαταραχές εννιά στις δέκα το οδηγούν σε καρκίνο. Γιαυτό λοιπόν αν το θέλετε για πολλά χρόνια κοντά σας στειρώστε το !!!

Labels:

posted by srm1033 at 10:38 AM

4 Comments:

Το "πρόβλημα" είναι όμως το πότε θα αδιαθετήσει για πρώτη φορά η σκυλίτσα, καθώς οι κτηνίατροι συνιστούν να έχει τουλάχιστον μία φορά οίστρο πριν τη στείρωση...

12/2/07  

ναι An-lu και εγώ δεν είμαι της άποψης να στειρώνεις κουτάβια. Καταλήγω όμως στο συμπέρασμα πως η στείρωση σε όποια ηλικία και αν γίνεται προστατεύει το σκυλί.

13/2/07  

γεια χαρα σε ολους!εγω εχω ενα λυκοσκυλο που εμφανισε τετοια συμπτώματα πριν 2 μηνες περιπου.εχω ηδη χασει ενα ντοπερμαν απο καρκινο επειδη ο κτηνιατρος που το παρακολουθουσε δεν συνεστησε στειρωση και απο τα πολλα ανεμογκαστρια επαθε καρκινο.το λυκοσκυλο λοιπον ειναι περιπου 6 χρονων, εγω το εχω απο 4 χρονων.στα 2 χρονια που το εχω εμφανιζει πρωτη φορα ψευδοκυηση.φουσκωσε το στηθος της στην αρχη, της εδωσα vibramicin αντιβιωση για 20 μερες υστερα απο συμβουλη κτηνιατρου και τωρα ναι μεν εχει ξεπρηστει αρκετα αλλα ενα αρκετο μερος του στηθους της ειναι ακομα πρησμενο κι εχει κρεμασει.ο κτηνιατρος που την ειδε προτεινει τωρα ,εκτος φυσικα απο στειρωση, και μαστεκτομη!ειναι αναγκαιο αυτο?μπορει να ειναι καρκινος αυτο που εχει στο στηθος?πρωτη φορα εμφανιζεται και το εχει περιπου 2 μηνες.ποσο παιρνει συνηθως για να φυγει αυτο?μηπως να περιμενω και να της το πλενω κλπ?τι να κανω ρε παιδια?η μαστεκτομη θα κοστισει 250-300 ευρω παραπανω και θα το πετσοκοψουμε και τσαμπα το σκυλι φοβαμαι...με αλλον κτηνιατρο που επικοινωνησα τηλεφωνικα ο οποιος ειναι μεγαλης ηλικιας και πολυ εμπειρος μου ειπε οτι δεν χρειαζεται η μαστεκτομη.να περιμενω να φυγει αυτο, παιρνει καιρο αλλα θα φυγει, και μετα στειρωση και τελος.οποιος μπορει ας βοηθησει!ευχαριστω!

11/9/09  

Anonymous: Γιατρός δεν είμαι και δεν θέλω να το παίξω κιολας. Αν ήμουν εγώ στην θέση σου θα έψαχνα σίγουρα κι άλλο το θέμα γιατί δεν είναι δυνατόν να μπεί ένα σκυλί σε μια τόσο περιπλοκη διαδικασία χωρίς να έχει κάνει όλες τις εξετάσεις που θα δείξουν ότι έχει καρκίνο. Καταρχίν πήρε δείγμα ο γιατρος για να κάνει βιοψία? Πως έκανε διάγνωση? Θα σου πρότεινα σίγουρα και μια δεύτερη γνώμη και οπωσδήποτε να την στειρώσεις!

11/9/09  

Post a Comment

<< Home